Wie zijn wij

Wie zijn wij?

Wij zijn Wupke en Willemijn, beide orthopedagoog en leerkracht basisonderwijs. Ons hart gaat in het speciaal uit naar kinderen die wat extra begeleiding kunnen gebruiken, zowel op het gebied van leren als in hun sociaal-emotionele ontwikkeling. Wij willen kinderen begeleiden zonder vast te zitten aan een in steen gegoten protocol omdat we ervaren dat ieder kind zich op een unieke manier ontwikkelt. In onze bijles, remedial teaching en pedagogische begeleiding willen we hierop inspelen. 

Leren met plezier werkt het best, dat is onze leidraad. Dit sluit niet uit dat kinderen tijdens de bijles of remedial teaching soms stevig moeten aanpoten. Het houdt wel in dat we alle bijlessen zo plezierig mogelijk maken, door een speelse aanpak en aan te sluiten bij de manier waarop een kind het best leert. De succeservaringen die kinderen tijdens onze lessen opdoen zorgen vaak voor een toename van hun zelfvertrouwen. Twinkelende ogen, dat is waar we het uiteindelijk voor doen. 

We organiseren regelmatig inspiratieavonden waarop we samenkomen met ons team om ervaringen uit te wisselen, nieuwe kennis te delen en om samen te genieten van het werk wat we doen! Op deze manier ontwikkelen wij onszelf en ons bedrijf doorlopend. 

Wupke stond een aantal jaar voor de klas op een jenaplanschool en in het freinetonderwijs. Hiernaast begeleidde zij kinderen met autisme, concentratieproblemen en dyslexie. Ze heeft heel veel plezier in het werken met kinderen in een een op een situatie, omdat er dan alle tijd en ruimte is om in te spelen op wat een kind nodig heeft. Naast het geven van lessen ontwikkelt Wupke graag nieuw educatief materiaal, dat ze uit kan testen tijdens de bijles en remedial teaching. Ze ervaart dat dit zorgt voor kinderen die met plezier lezen en met zelfvertrouwen rekenen, en dat is de kroon op haar werk. De afgelopen jaren breidde Wupke haar kennis uit door middel van het volgen van de cursus ‘zo leer je kinderen lezen en spellen’ en de trainersopleiding Beter bij de les.

Willemijn is orthopedagoog en heeft de pabo afgerond om in haar begeleiding nog beter aan te kunnen sluiten bij de behoeften van de leraar en hetgeen de kinderen in de klas leren. Ze heeft ervaring met het begeleiden van ouders en kinderen met verschillende uitdagingen op zowel leer- als sociaal-emotioneel gebied. Ze begeleidde onder andere kinderen met dyslexie, ad(h)d, Cerebrale Parese, autisme en (hoog)begaafdheid. Maar eigenlijk maakt de naam van de uitdaging Willemijn niet veel uit. Zij gelooft en ervaart dat ieder kind op zijn of haar eigen manier kan leren en ontwikkelen zolang er rekening wordt gehouden met de persoonlijke behoeften. Naast haar werkzaamheden voor Juf Aan Huis werkt zij bij de Marnix, een van de pabo’s in Utrecht. 

Wupke van der Torren

Wupke van der Torren

Willemijn Schless

Willemijn Schless

Bijles of remedial teaching in Zeist, Utrecht of De Bilt?
Met wie werken we samen?

Hoe leuk we het geven van remedial teaching en bijles ook vinden, ook onze tijd is beperkt. Daarom werken we samen met een aantal zeer bekwame juffen aan huis, en een meester. Zij hebben allemaal ruime ervaring in het geven van remedial teaching en bijles en zijn nieuwsgierig en leergierig. Ze verdiepen zich graag in de manier waarop uw kind het beste leert.

We stellen u graag voor aan Zweder, Sophie en Helen.

Zweder is onze Meester Aan Huis en daar zijn we trots op. Zweder heeft eerst maatschappelijk werk en dienstverlening gestudeerd en er daarna voor gekozen om het onderwijs in te gaan, momenteel staat hij voor groep 8. Daarnaast zoekt hij echter graag de verdieping door middel van het geven van remedial teaching. Zweder heeft veel ervaring in het werken met autistische kinderen en het geven van sociale vaardigheidstraining. Door zijn rekenkundig talent en zijn engelengeduld is Zweder een geliefde meester. 

Sophie heeft na haar studie rechten gekozen voor het onderwijs. Na twee jaar gestudeerd te hebben aan de vrijeschoolpabo heeft zij de master special educational needs (SEN) afgerond . Als leerspecialist kan zij kinderen met leerproblemen professionele begeleiding bieden. Sophie is een betrokken juf, die denkt vanuit het kind. Zij ziet graag dat kinderen veel leren, maar vooral het plezier in leren behouden, of terugvinden.Ze geniet van de tijd en aandacht die ze tijdens remedial teaching kan geven aan de onderwijsbehoefte van individuele kinderen. Haar vrijeschool achtergrond komt terug in de creatieve oplossingen die zij weet te bedenken om kinderen dingen uit te leggen.

Helen studeerde algemene sociale wetenschappen (ASW) in de richting Jeugdstudies. Daarnaast begeleidde zij een jongen met autisme, waarbij het stimuleren van zelfvertrouwen en het inzetten van creativiteit en speelsheid een grote rol speelde. Om haar theoretische kennis meer in de praktijk toe te kunnen passen en didactische vaardigheden te ontwikkelen, volgt zij momenteel de Pabo opleiding in deeltijd. Helen is nieuwsgierig, betrokken en ziet het als een mooie uitdaging om elk kind vanuit zijn of haar individuele onderwijsbehoefte te begeleiden.

Zweder Melchers

Zweder Melchers

Sophie van Bergenhenegouwen

Helen Clerbout-Bressers